Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Statut

/uploads/5eb532b5e0099/pages/5/content/UCHWA__A_NR_III_12_2018_ORAZ_ZA____CZNIK_DO_UCHWA__Y_NR_III_12_2018.pdf [.pdf, 218.96 kB]

/uploads/5eb532b5e0099/pages/5/content/UCHWA__A_NR_V_42_2019.pdf [.pdf, 266.24 kB]

 

UCHWAŁA NR III/12/2018
RADY MIEJSKIEJ W ŁASKU

z dnia 12 grudnia 2018 r.

w sprawie utworzenia Żłobka Gminnego w Łasku oraz nadania mu statutu

  Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h i pkt 15 oraz art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.   o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994, 1000, 1349 i 1432) oraz art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust.   2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 oraz z 2018   r. poz. 62, 1000,1366, 1669 i 1693) oraz art. 8 ust. 1 pkt 1, ust. 2 i art. 11 ust 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2018 r. poz. 603, 650, 1544 i 1629) uchwala się, co następuje:

            § 1. Tworzy się gminną jednostkę budżetową Żłobek Gminny w Łasku z siedzibą w Łasku                            przy ul. Narutowicza 11A, dla której organem prowadzącym jest Gmina Łask, zwaną                            dalej "Żłobkiem".
            § 2. Nadaje się Żłobkowi Statut, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
            § 3. Rozpoczęcie działalności Żłobka nastąpi z dniem 1 lutego 2019 roku.
            § 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Łasku.
            § 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym


                                                                                                         Województwa Łódzkiego.
                                                                                           Przewodniczący Rady Miejskiej w Łasku
                                                                                                                 Robert Bartosik


 

UCHWAŁA NR V/42/2019
RADY MIEJSKIEJ W ŁASKU

z dnia 9 stycznia 2019 r.

                    zmieniająca uchwałę w sprawie utworzenia Żłobka Gminnego w Łasku
                                                            oraz nadania mu statutu

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h i pkt 15 oraz art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994, 1000, 1349 i 1432) oraz art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 oraz z 2018 r. poz. 62, 1000, 1366,1669 i 1693) oraz art. 8 ust. 1 pkt 1, ust. 2 i art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2018 r. poz. 603, 650 i 1629) uchwala się, co                                                                          następuje:


            § 1. W uchwale Nr III/12/2018 Rady Miejskiej w Łasku z dnia 12 grudnia 2018 r. w sprawie                         utworzenia Żłobka Gminnego w Łasku oraz nadania mu statutu (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego                     poz. 6831) § 3 otrzymuje brzmienie:
                   „§ 3. Rozpoczęcie działalności Żłobka nastąpi z dniem 31 stycznia 2019 roku.”.
            § 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Łasku.
            § 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym                     Województwa Łódzkiego.

                                                                                            Przewodniczący Rady Miejskiej w Łasku
                                                                                                                  Robert Bartosik

 


 

                                                                                            Załącznik do uchwały Nr III/12/2018
                                                                                                     Rady Miejskiej w Łasku
                                                                                                    z dnia 12 grudnia 2018 r.

                                                                   S T A T U T
                                                        Żłobka Gminnego w Łasku


                                                                    Rozdział 1
                                                         Postanowienia ogólne
            § 1. Żłobek Gminny w Łasku, działa w szczególności na podstawie:
1) ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece na dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2018 r. poz. 603, 650 i 1629) zwanej dalej ustawą;
2) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r. poz. 994, 1000, 1349 i 1432);
3) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 oraz 2018 r. poz. 62, 1000 i 1366);
4) innych właściwych przepisów prawa i niniejszego statutu.
            § 2. Ilekroć w statucie jest mowa o:
1) Żłobku – należy przez to rozumieć Żłobek Gminny w Łasku;
2) Rodzicu – rozumie się przez to także opiekunów prawnych oraz inne osoby, którym sąd powierzył
sprawowanie opieki na dzieckiem;
3) Dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Żłobka Gminnego w Łasku;
4) Burmistrzu - należy przez to rozumieć Burmistrza Łasku.
            § 3. 1. Żłobek jest gminną jednostką budżetową, udzielającą dzieciom świadczeń z zakresu
                       opieki pielęgnacyjnej i edukacyjnej oraz z zakresu zajęć opiekuńczo – wychowawczych
                       i edukacyjnych.
                   2. Obszarem działania Żłobka jest Gmina Łask.
            § 4. Siedzibą Żłobka jest obiekt usytuowany w Łasku, przy ul. Narutowicza 11A.

                                                                    Rozdział 2
                                              Cele i zadania oraz sposób ich realizacji
            § 5. Podstawowym celem działania Żłobka jest realizacja, w ramach opieki nad dziećmi,
funkcji opiekuńczej, wychowawczej oraz edukacyjnej odpowiedniej do wieku dzieci.
            § 6. 1. Do zadań Żłobka, oprócz określonych w art. 10 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r.
                       o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, należy:
1) organizowanie warunków do wszechstronnego, harmonijnego rozwoju dzieci;
2) organizowanie optymalnych warunków do rozwoju osobowości, zdolności i zainteresowań dzieci;
3) wspomaganie dziecka w jego indywidualnym rozwoju, a w przypadku dziecka niepełnosprawnego,
ze szczególnym uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności,
4) wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka;
5) zapewnienie dzieciom wyżywienia dostosowanego do wieku dziecka, zgodnie z obowiązującymi
normami.
                  2. Cele i zadania Żłobka realizowane są poprzez:
1) zapewnienie właściwych warunków lokalowych z wyposażeniem dostosowanym do wieku i potrzeb
rozwojowych dzieci oraz fachowej opieki ze strony personelu Żłobka posiadającego odpowiednie
kwalifikacje;
2) prowadzenie zajęć opiekuńczo – wychowawczych i edukacyjnych, uwzględniających rozwój
psychomotoryczny dziecka, właściwych do jego wieku, w szczególności zajęć: ruchowych,
zabawowych z elementami edukacji, tematycznych, dydaktycznych oraz
manipulacyjno – konstrukcyjnych w oparciu o roczny plan pracy;
3) sprawowanie opieki, wychowanie i edukację;
4) rozkład dnia zapewniający dzieciom właściwe proporcje czasu związanego z wysiłkiem fizycznym,
umysłowym i odpoczynkiem;
5) współpracę z rodzicami w zakresie wychowania dziecka oraz pomoc rodzicom w rozpoznawaniu
możliwości rozwojowych dziecka;
6) współpracę ze specjalistami, szczególnie w przypadku indywidualnych potrzeb dzieci
niepełnosprawnych z uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności;
7) rozwijanie samodzielności oraz umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej;
8) zapewnienie bezpieczeństwa i higienicznych warunków pobytu oraz umożliwienie
nabycia podstawowych nawyków higienicznych przygotowujących dziecko do pobytu w Żłobku;
9) zapewnienie dzieciom pobytu na świeżym powietrzu, w momencie sprzyjających warunków
atmosferycznych.

                                                                    Rozdział 3
                                              Warunki przyjmowania dzieci do żłobka
            § 7. 1. Do Żłobka przyjmowane są dzieci zamieszkałe na terenie Gminy Łask.
                   2. Szczegółowe zasady rekrutacji oraz termin przebiegu rekrutacji na dany rok
                       określa regulamin rekrutacji ustalany przez Dyrektora Żłobka po uzgodnieniu
                       z organem prowadzącym.
                   3. Do Żłobka przyjmowane są dzieci, co do których nie istnieją przeciwwskazania
                       zdrowotne uniemożliwiające im korzystanie ze Żłobka udokumentowane w sposób
                       określony w regulaminie rekrutacji.
                   4. W pierwszej kolejności do Żłobka są przyjmowane:
1) dzieci rodziców (opiekunów prawnych) zamieszkujących na terenie Gminy Łask;
2) dzieci obojga rodziców (opiekunów prawnych) pracujących zawodowo lub uczących się;
3) dzieci rodzica (opiekuna prawnego) samotnie wychowującego dziecko
(w rozumieniu art. 50 ust. 5 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3);
4) dzieci niepełnosprawne, posiadające orzeczenie o niepełnosprawności;
5) dzieci z rodzin wielodzietnych.
                   5.  Przyjęcie dziecka do Żłobka może nastąpić w ciągu całego roku, w miarę posiadania
                        wolnych miejsc.
                   6.  Dzieci spoza Gminy Łask będą przyjmowane do Żłobka na dany rok w sytuacji
                        zaspokojenia potrzeb mieszkańców Gminy Łask i posiadania wolnych miejsc
                        w Żłobku.
            § 8. 1. W przypadku nieobecności dziecka przyjętego do Żłobka, Dyrektor może podjąć
                        decyzję o przyjęciu zastępczym innego dziecka na miejsce dziecka nieobecnego.
                   2. Nieobecność, w związku z którą będzie podjęta decyzja o przyjęciu zastępczym nie
                       może być krótsza niż jeden miesiąc.
                   3. W ramach przyjęcia zastępczego rekrutacja odbywać się będzie zgodnie z zapisami
                       w §7 niniejszego statutu.
                   4. Przyjęcie zastępcze może być dokonane na podstawie umowy z rodzicami dziecka
                       przyjmowanego na czas nieobecności dziecka przyjętego do Żłobka w pierwszej
                       kolejności.

                                                                    Rozdział 4
                                                        Współpraca z rodzicami
            § 9. Rodzice dziecka objętego opieką Żłobka mają prawo do:
1) uzyskiwania na bieżąco informacji na temat rozwoju psychoruchowego ich dziecka;
2) uzyskiwania informacji na temat planu pracy Żłobka;
3) uczestniczenia w warsztatach organizowanych przez Żłobek dla rodziców z udziałem specjalistów
w celu poszerzenia wiedzy z zakresu prawidłowej opieki nad dzieckiem;
4) uczestniczenia wraz z dzieckiem podczas zajęć otwartych organizowanych w celu wypracowania
partnerskich relacji i współpracy Żłobka z rodziną;
5) uczestniczenia w adaptacji dziecka w Żłobku. Zajęcia mają formę spotkań, podczas których
dziecko wraz z rodzicem bierze udział w aktywnościach tworzących ramy codziennego rytmu
żłobkowego.

                                                                    Rozdział 5
                                    Zasady ustalania opłat za pobyt i wyżywienie
            § 10. 1. Pobyt oraz wyżywienie dziecka w Żłobku są płatne.
                     2. Zakres świadczeń oraz zasady wnoszenia opłat, o których mowa w ust. 1 określi
                         umowa cywilnoprawna zawarta pomiędzy Dyrektorem a rodzicem dziecka.
                     3. Rodzice nie ponoszą opłat za wyżywienie dziecka w Żłobku za każdy dzień jego
                         nieobecności, począwszy od dnia, w którym do godz. 8.00 skutecznie powiadomiono
                         Żłobek o nieobecności dziecka.
                     4. Opłata za pobyt dziecka w Żłobku jest stała i nie ulega pomniejszeniu w przypadku
                         nieobecności dziecka.
                     5. Należności z tytułu opłaty za wyżywienie podlegające zwrotowi będą zaliczane na
                         poczet opłaty za następny miesiąc, a w przypadku wypisania lub skreślenia dziecka
                         ze Żłobka w trakcie miesiąca lub zakończenia przebywania w Żłobku, należność ta
                         będzie zwracana rodzicom dziecka.
                     6. Szczegółową wysokość opłaty za pobyt i wyżywienie w Żłobku ustala Rada Miejska
                         w Łasku odrębną uchwałą.

                                                                    Rozdział 6
                                                           Organizacja Żłobka
            § 11. 1. Dyrektor kieruje Żłobkiem jednoosobowo.
                     2. Dyrektor Żłobka zatrudniany jest i zwalniany przez Burmistrza.
                     3. Czynności prawne dotyczące mienia komunalnego przekazanego do dyspozycja
                         Żłobka, Dyrektor podejmuje w granicach pełnomocnictw udzielonych
                         przez Burmistrza.
                         Do czynności przekraczających zakres pełnomocnictw potrzebna jest
                         zgoda Burmistrza.
                     4. Do obowiązków Dyrektora w szczególności należy:
1) kierowanie działalnością Żłobka i wykonywanie zadań statutowych;
2) reprezentowanie Żłobka na zewnątrz;
3) pełnienie funkcji pracodawcy wobec pracowników Żłobka;
4) zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom w zakresie prowadzenia zajęć
opiekuńczo–wychowawczych i edukacyjnych;
5) prawidłowe gospodarowanie mieniem przekazanym do dyspozycji Żłobka;
6) ustalanie projektów planów finansowych Żłobka;
7) sporządzanie sprawozdań z wykonania planu finansowego.
            § 12. 1. Wewnętrzną organizację Żłobka, w tym godziny pracy Żłobka ustalone po
                          zasięgnięciu opinii rodziców określa regulamin nadany przez Dyrektora.
                     2. Za realizację regulaminu odpowiada Dyrektor.
            § 13. Żłobek funkcjonuje przez cały rok od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem przerw
                     urlopowo – remontowych, których termin po uzgodnieniu z Burmistrzem podaje
                     Dyrektor w formie komunikatu.

                                                                    Rozdział 7
                                             Gospodarka majątkowo – finansowa
            § 14. Żłobek, realizując cele statutowe gospodaruje przekazanym mu mieniem ruchomym
i nieruchomym, stanowiącym własność Gminy Łask.
            § 15. 1. Gospodarka finansowa Żłobka prowadzona jest w formie samorządowej jednostki
                          budżetowej na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych.
                     2. Podstawą gospodarki finansowej jest roczny plan finansowy opracowany zgodnie
                         z zasadami określonymi w ustawie o finansach publicznych.
                     3. Żłobek prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.
                     4. Żłobek prowadzi księgowość zgodnie z zakładowym planem kont, a także sporządza
                         sprawozdawczość finansową z uwzględnieniem przepisów dotyczących
                         sprawozdawczości budżetowej.

                                                                    Rozdział 8
                                               Nadzór i kontrola nad Żłobkiem
            § 16. 1. Nadzór nad działalnością Żłobka w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki
                         sprawuje Burmistrz.
                     2. Nadzór, o którym mowa w ust. 1 obejmuje w szczególności:
1) warunki i jakość świadczonej opieki;
2) realizację zadań statutowych;
3) prawidłowość gospodarowania mieniem;
4) gospodarkę finansową.

                                                                   Rozdział 9
                                                     Postanowienia końcowe
            § 17. Żłobek podlega wpisowi do rejestru Żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego
przez Burmistrza.
            § 18. Zmiana statutu Żłobka może być dokonywana wyłącznie w trybie właściwym dla
jego nadania.